Zajímavosti pro hráče
Co může a co nemůže dělat pěšák, jezdec, střelec… stále jsme to s někým řešili a listovali pravidly, aby měl jistotu. Proto jsem se rozhodl vytvořit tabulku, kde budou nejzákladnější informace shrnuty. Aby nebylo třeba neustále listovat v pravidlech.
Pěšák | Průlom – 1 – 3 na K6 – může se pouze natočit; 4 – 6 na K6 – může se normálně pohybovat Volné otáčení – může se „zdarma“ natočit, pokud s ním přijde do kontaktu nepřátelská figura. Pohyb – standard dle pravidel MK. Nesmí ukončit pohyb svým podstavcem pod leteckým podstavcem jiné figury. Dvojitý pohyb – může použít, ale na jeho konci obdrží jedno nátlakové zranění. Nesmí začínat v kontaktu s nepřátelskou figurou. Vznášení – nesmí používat. Formace – může být členem formací. Bonusy – nic. Útok na hrad – pouze pokud: Má více bitevních koleček, nebo útočí na dálku pomocí ZS „Magický útok“, „Šoková vlna“ či „Průraznost“., nebo používá Explodující střelivo, nebo má natištěnou hodnotu zranění pro daný typ útoku 4 či více, nebo útočí pomocí ZS „Beranidlo“. |
|
Jezdec | Průlom – 1 na K6 – nesmí se ani natočit; 2 – 6 na K6 – může se normálně pohybovat + 1 průlomové zranění všem nepřátelům v kontaktu s ním mimo jeho přední oblouk Volné otáčení – nesmí se natočit, pokud s ním přijde do kontaktu nepřátelská figura. Pohyb – standard dle pravidel MK. Nesmí ukončit pohyb svým podstavcem pod leteckým podstavcem jiné figury. Dvojitý pohyb – může použít, na jeho konci neobdrží žádné nátlakové zranění. Nesmí začínat v kontaktu s nepřátel. figurou. Vznášení – nesmí používat. Formace – může být členem formací. Bonusy – nic. Útok na hrad – pouze pokud: Má více bitevních koleček, nebo útočí na dálku pomocí ZS „Magický útok“, „Šoková vlna“ či „Průraznost“., nebo používá Explodující střelivo, nebo má natištěnou hodnotu zranění pro daný typ útoku 4 či více, nebo útočí pomocí ZS „Beranidlo“. |
|
Plavec | Průlom – 1 – 3 na K6 – může se pouze natočit; 4 – 6 na K6 – může se normálně pohybovat Volné otáčení – může se „zdarma“ natočit, pokud s ním přijde do kontaktu nepřátelská figura Pohyb – standard dle pravidel MK. Vodní terén však považuje za volný terén. Nesmí ukončit pohyb svým podstavcem pod leteckým podstavcem jiné figury. Dvojitý pohyb – nesmí používat. Vznášení – nesmí používat. Formace – může být členem formací. Bonusy – +2 k obraně pokud se nachází v jakémkoliv vodním terénu. Útok na hrad – pouze pokud: Má více bitevních koleček, nebo útočí na dálku pomocí ZS „Magický útok“, „Šoková vlna“ či „Průraznost“., nebo používá Explodující střelivo, nebo má natištěnou hodnotu zranění pro daný typ útoku 4 či více, nebo útočí pomocí ZS „Beranidlo“. |
|
Letec | Průlom – 1 na K6 – může se pouze natočit; 2 – 6 na K6 – může se normálně pohybovat Volné otáčení – může se „zdarma“ natočit, pokud s ním přijde do kontaktu nepřátelská figura. Pohyb – standard dle pravidel MK. Ale při pohybu ignoruje podstavce figur a všechny terény. Na konci pohybu nesmí jeho podstavec přesahovat do jiného podstavce nebo bloujícího terénu ani pod letecký podstavec jiné figury. Dvojitý pohyb – nesmí používat. Vznášení – Smí používat. Ignoruje veškerý terén. Stojí na leteckém podstavci. Nesmí ukončin svůj pohyb v kontaktu svého leteckého podstavce s cílem, v přesahu podstavce jiné figury na zemi. Nemá vliv na pohyb a linie střely. Formace – nesmí být členem, pokud se vznáší. Bonusy – +1 k obraně pokud se vznáší a střelec střílí ze země. Útok na hrad – pouze pokud: Má více bitevních koleček, nebo útočí na dálku pomocí ZS „Magický útok“, „Šoková vlna“ či „Průraznost“., nebo používá Explodující střelivo, nebo má natištěnou hodnotu zranění pro daný typ útoku 4 či více, nebo útočí pomocí ZS „Beranidlo“. |
|
Útok meč na blízko | Převaha – smí používat. Výpad – smí používat. Nesmí začít pohyb v kontaktu s nepřátelskou figurou. Před útokem na blízko obdrží nejprve 1 nátlakové zranění. Zajímání – smí používat. Tento útok na jeden cíl má postih -3. Vyřazení zajatce – smí používat. Tento útok na zajatce má postih -3. Střelba – smí používat akci útoku na dálku, pokud má hodnotu dostřelu větší než 0. Nesmí použít akci útoku na dálku na postavu, která je v kontaktu se spřátelenou postavou. Střelba z blízka – nesmí používat. Přesnost – nesmí používat. Bombardování – nesmí používat. Kouzlení – nesmí používat. Protikouzlo – nesmí používat. |
|
Útok luk na dálku | Převaha – nesmí používat. Výpad – nesmí používat. Zajímání – nesmí používat. Vyřazení zajatce – nesmí používat. Střelba – smí používat akci útoku na dálku, pokud má hodnotu dostřelu větší než 0. Smí použít akcíi útoku na dálku na postavu, která je v kontaktu se spřátelenou postavou, pokud využije „Přesnost“. Střelba z blízka – +1 k útoku nebo zranění, pokud je cíl vzdálen do poloviny útočníkovy hodnoty dostřelu. Přesnost – Může použít akci útoku na dálku na postavu, která je v kontaktu se spřátelenou postavou. Má postih -2 k tomuto útoku. Bombardování – smí použít pouze pokud má zvláštní schopnost „Bombardování“ (Bombardment). Kouzlení – nesmí používat. Protikouzlo – nesmí používat. |
|
Útok magický na dálku | Převaha – nesmí používat. Výpad – nesmí používat. Zajímání – nesmí používat. Vyřazení zajatce – nesmí používat. Střelba – smí používat akci útoku na dálku, pokud má hodnotu dostřelu větší než 0. Nesmí použít akci útoku na dálku na postavu, která je v kontaktu se spřátelenou postavou. Střelba z blízka – nesmí používat. Přesnost – nesmí používat. Bombardování – smí použít pouze pokud má zvláštní schopnost „Bombardování“ (Bombardment) Kouzlení – smí kouzlit pouze pokud vlastní vhodnou kouzelnou knihu obsahující vhodná kouzla. Protikouzlo – smí použít pokud nemá žádný akční žeton a není v kontaktu s nepřátelskou figurou. |
|
Zranění normálního typu | ||
Zranění typu golem | Nemůže být léčen pomocí zvláštních schopností „Uzdravování“ (Healing) a „Magické uzdravování“ (Magic healing). | |
Magická imunita | Válečník nesmí být cílem magického útoku. Takže nemůže být nijak ovlivněn zvláštní schopností se slovem „magický“ ve jménu, ani být cílem magického útoku na dálku (typ hůlka). |