Hry a herní mechanismy na nichž jsem se podílel

Nelze tvrdit, že jsou mé nápady originální, protože jsme všichni zatíženi celoživotními zážitky. Ale jsou věci, o kterých si myslím, že jsem je vymyslel, či se na jejich vymýšlení velkou měrou podílel. Zde jsou některé z takových her krátce popsány, případně jejich pravidla volně ke stažení.

A-síť - vytvořeno se Společenstvem Zaklínačů

Tato hra agentů a tajných služeb byla tajně vytvořena ve spolupráci se Zaklínači a nikdy nebyla spuštěna. Asi ještě nenadešel její čas. Ale ten přijde! Pak povstanou týmy agentů po celé zemi. Je to velká hra na velké věci. Bohužel vznikla v době, kdy jsme spoustu nápadů nemohli technologicky realizovat. Po technické stránce jsme asi dost předběhli dobu. Ale dnes...dnes by to již bylo možné. Vlastně si myslím, že dnes již existuje mnoho autorů s podobnými nápady. Z nichž některé spatřily světlo světa.
Pravidla této hry nebudou zveřejněna.

Boj o prapor

Protože nám za těch více než dvacet let již dost hráčů Plukovní vlajky odrostlo nad 18 let, rozhodli jsme se s Tommym pořádat v říjnu jakousi podobnou bojovou hru pro ty starší, protože mnozí z nich projevují o něco takového živý zájem. Pravidla jsme přepracovali. Takže se hledá veliký prapor na třímetrové žerdi, který se družstva snaží dopravit do označených táborů svých protivníků. Terén je výškově velice členitý a v kombinaci s dlouhou žerdí je tedy jasné, že se jedná o akci, kde se případně můžete i trochu zapotit. Bohužel má však říjen málo víkendů. A hlavně jsme časem přišli na to, že zatímco v osmnácti všichni hráči vykřikují, jak by si dali i nějakou Plukovku pro starší, nakonec nemají čas a nedorazí. Odehráli jsme tedy zatím pouze dvě hry. Ale byly báječné.
Zde jsou k dispozici pravidla této hry (PDF)

Gorka Morka - hra Johana a Houmera

Nejprve bych rád uvedl, že tuto hru vymysleli Johan a Houmer a je natolik super, že ji hrajeme na našich táborech stále dokola již mnoho let. My ostatní jsme jen přispěli k doladění turnajových pravidel. A moje maličkost konečně sepsala kompletně pravidla do podoby srozumitelné a aktuální. Stali jsme se tak s Jeníkem a několika dalšími kamarády nástupci autorů, kteří dále šíří slávu této báječné hry a stále dolaďují a upřesňují pravidla na základě dotazů hráčů a zkušeností s hrou.
Zde jsou k dispozici aktuální pravidla této hry (PDF)
Zde jsou k dispozici aktuální pravidla této hry pro pořádání turnajů(PDF)

Kamenná brána

Je to odpolední terénní hra, kterou jsem organizoval v naší vísce vždy v červnu, když jsem míval ještě víc času. Existují dvě varianty této hry, protože ne vždy bylo dostat organizátorů na jednotlivých stanovištích (kterých je mimochodem potřeba asi deset). Ta s více lidmi je samozřejmě o 100% lepší. Základem byl dostatečně členitý terén umožňující vytvořit kruhovou trasu se stanovišti, od nichž lze vést trasy do středu tohoto pomyslného kruhu. Závodníkům různých kategorií stačilo správně poskládat symboly na své desce a najít kamennou bránu stojící kdesi mimo herní trasu. A pak tradá do cíle. Samozřejmě šlo většinou o čas.
Zde BUDOU k dispozici pravidla této hry (PDF) - ještě to tu není

Laptěšlap neboli Škrpál

Protože již drahná léta hrajeme na letních táborech hru GORKA MORKA, kterou vymysleli úplně geniálně Johan s Houmerem, došel jsem k názoru, že na CTH Osada Koulů by to chtělo nějakou jinou koulo-hru. A tak vznikla tato hřišťová hra pro dvě družstva. Myslím, že původ má někde v mojí fantazii, reklamách na Harryho Pottera a v chuti zapojit do hry co nejvíce lidí na hřišti. Pravidla jsem konečně našel, takže se tu brzy objeví.
Zde BUDOU k dispozici pravidla této hry (PDF) - ještě to tu není

Plukovní vlajka - vytvořeno se Společenstvem Zaklínačů

Jednoho nedělního odpoledne v březnu 1994 jsme šli s Tommym od Horora, který si s Evou stěžoval, že se o víkendu nic neděje. Cestou přes kopec k nám, jsme s Tommym navrhli tuto bojovku. On dodal nápad a schéma, já to hodil na papír, dodělal hratelný systém a rozhodil informace, že se to příští sobotu hraje. A tak se běhalo po lese, hledala se kóta, červený kříž, kradly se vlajky protivníků a strhávaly se krepové životy. A hrajeme to každý rok dodnes s lidmi do 18ti let. Hlavním autorem myšlenky a děje je tedy Tommy. Plukovka pak naším společným dílem.
Zde jsou k dispozici aktuální pravidla této hry (PDF)

Tawrix - bludiště

Toto je jakýsi předchůdce dřevárny z roku 1995. V terénu se měly pohybovat družiny složené z několika různých povolání. Měly nalézat podivná místa a bojovat s roztodivnými příšerami v lesním labyrintu. Byly tu protivníci barevně odlišení, namaskovaní, dřevěné zbraně, hadrové střely... Když už se chystalo zahájení, byla vykácena důležitá polovina lesa v níž se to mělo odehrávat. A tak nebylo nic. Název dal vzniknout společenství Tawrix 95 se zakládajícími členy Světlušákem a Hororem.
Zde BUDOU k dispozici pravidla této hry (PDF) - ještě to tu není

Zlatá horečka

V roce 1995 vznikla tato letní, prázdninová hra pro děti i dospělé. Děti v rolích zlatokopů, dospělí v rolých organizátorů či postav Divokého Západu. Rýžovalo se zlato, přepadávaly dostavníky, bojovalo s indiány a bandity. Občas bylo možné navštívit saloon, kde lze zakoupit nějou tu dobrotu a zajímavé nápoje nebo se pustit do hazardu. Organizačně se pod tuto hru podepsal tým Tawrix 95 a klub Severní Vítr. Úspěch nám dopřál pořádat Zlatou horečku ve Strakow City v roce 2000. A konečně s velkým úspěchem jsme ji opět realizovali v roce 2017. Pravidla hry se lišila podle počtu organizátorů a věku potenciálních hráčů. Obvykle se něco zjednodušilo. Ubralo. Proto zde uvedu pravidla kompletní. Dle potřeby z nich můžete ukrajovat, jako jsme to dělali my.
Zde BUDOU k dispozici pravidla této hry (PDF) - ještě to tu není

Živá planeta

Globální ekohra postavená na myšlence, že je třeba motivovat každého jedince ve skupině, aby byl správně motivován celek. Ta hra je stará jako Tawrix a jednoho krásného dne, až budu mít dostatek podkladů z oblasti ekologie a dostatek volného času, dotvořím tuto nadregionální hru a spustím ji. Pak se uvidí ! Cha, chá. Je třeba dodat, že v jednadvacátém století s netem, mobily a dalšími technologickými hračkami už by to mohlo být reálné. Jenže nám tyhle hračky nějak berou čas.